5 szuper tipp otthoni ékszerfotózáshoz

1. Használj természetes fényt

Ha kint fotózunk, akkor a kicsit felhős idő a legjobb, mert ekkor a legszebbek a szűrt fények. Ha nagyon vakít a nap, jó eséllyel kiég a kép is. Ez igaz a benti fotózásoknál is. Keress egy olyan pontot a lakásban, ahol kellő fény szűrődik be kintről, de nem ad túl éles árnyékokat, és találd meg a megfelelő szöget a fotók elkészítéséhez. Ne félj kísérletezni, és addig próbálkozz, amíg megvannak a legjobb spotok.

2. A megfelelő háttér és kiegészítők kiválasztása

Ékszerfotózásnál azért is fontos a megfelelő háttér és környezet kialakítása, mert ezzel is hangsúlyozzuk a kiegészítő stílusát. Ha például egy elegáns Swarovski követ fotózunk, akkor nem teremtünk köré bohém környezetet faágakkal, levelekkel, és színes anyagokkal. Ellenben egy tollas fülbevalóhoz remekül passzol az előbb leírt háttér. Bátran játszunk a textúrákkal, különböző anyagokkal.

3. A kevesebb több

Sokan elkövetik azt a hibát, hogy túlzsúfolják a képet. Ne feledkezzünk meg a fotónk főszereplőjéről, az ékszerről. Minden más szereplő azért része a kompozíciónak, hogy a figyelmünket a lényegre irányítsa, és kellemes benyomást keltsen bennünk. Ha több kiegészítőt is szeretnénk egyszerre fotózni, akkor se essünk túlzásba. Maximum 2-3 terméknél húzzuk meg a határt.

4. Ne készíts túl sok képet

Főleg a kezdő fényképészek hibája, hogy igyekeznek minél több, akár 100 képet lőni egy kompozícióról, hogy legalább 1-2 jó kép legyen köztük. Inkább csinálj 10 képet odafigyelve a beállításokra és fókuszra, valamint átgondolva a képkivágást. Biztosan köztük lesz az a fotó, amivel elégedett lehetsz.

5. Szerkessz, ha kell

Azt mondják, hogy akkor jó egy fénykép, ha alig kell rajta retusálni. Ez igaz, de nem szégyen egy kis szerkesztéssel még szebbé varázsolni a fotónkat. Utólag tudsz változtatni a képkivágáson, a színhőmérsékleten, ha szükséges, ezzel is javítva a végeredményen.

Kapcsolódó bejegyzések:

ÍGY TERVEZZÜNK EGYSZERŰEN (BEAUTY) FOTÓZÁST

ÍGY KÉSZÜLNEK A TÖKÉLETES INSTA-FOTÓK

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s